5 TRUCURI PENTRU ORGANIZAREA BIROULUI CARE TE FAC MAI PRODUCTIV 20/11/2018
5 trucuri pentru organizarea biroului care te fac mai productiv
Cu toate ca unele studii recente arata ca un birou dezordonat este un semn al creativitatii si ca nu ar afecta productivitatea, trebuie sa recunoastem ca este destul de greu sa lucrezi atunci cand nu gasesti notitele cu informatii pe care le-ai pregatit cu o zi inainte.

Un birou organizat nu inseamna neaparat sa tii totul aranjat la milimetru, ci tine de modul in care iti aranjezi biroul astfel incat sa fii productiv si sa nu existe alte elemente care sa te impiedice sa iti faci treaba.
 
Iata, asadar, cinci sfaturi care te vor ajuta sa fii mai productiv atunci cand lucrezi la biroul de acasa sau de la locul de munca:

 

 

 

1. Gestioneaza dezordinea dupa bunul plac


Asa cum am spus de la bun inceput, nu e nevoie sa organiezi totul in amanunt, mai ales ca pentru unele persoane dezordinea nu este un impediment in calea productivitatii lor. In acelasi timp, e nevoie o minima organizare ca sa nu pierzi timp atunci cand cauti lucrurile de care ai nevoie.

Daca esti tipul de persoana care poate lucra pe un birou dezordonat, poti salva timp daca organizezi teancuri cu documente in functie de scopul lor, in loc sa ai totul intr-un singur teanc: facturi, liste, notite etc. Chiar daca sunt ingramadite pe birou, cel putin stii unde trebuie sa cauti un anumit lucru.

In cazul in care esti o persoana organizata, atunci ar trebui sa ordonezi toate documentele in functie de scopul lor, dar puse separat in bibliorafturi si etichetate. Pe langa documente si hartii, nu uita nici de celelalte lucruri de pe birou. Foloseste recipiente separate in care sa pui pixurile sau agrafele de birou si clipsurile.

2. Tine la indemana lucrurile pe care le folosesti des


Daca trebuie de fiecare data sa cauti un lucru sau sa te ridici de pe scaun ca sa iei ceva anume, inseamna ca vei pierde timp, mai ales daca e vorba de lucruri pe care le folosesti frecvent. Tine mereu la indemana si cat mai aproape de tine obiectele de care ai nevoie zilnic, cum ar fi telefonul, imprimanta, calculatorul etc.

In acest caz, ti-ar fi de mare ajutor chiar si un birou in forma de L sau U. Doar te intorci dintr-o parte in alta si poti lua ceea ce ai nevoie. Celelalte lucruri de care nu ai nevoie zilnic, le poti depozita in containere de arhivare sau intr-un dulap metalic.

3. Stai cat mai confortabil


Nimic nu iti poate afecta productivitatea mai mult decat o pozitie inconfortabila la birou sau daca te dor ochii. Tocmai de aceea este recomandat sa ai cat mai multa lumina naturala la birou si sa folosesti cat mai putina lumina artificiala, care iti oboseste ochii. In acelasi timp, trebuie sa iti ajustezi inaltimea scaunului astfel incat sa privesti direct in monitor, nu in sus sau in jos, ca sa eviti durerile de gat sau de spate.

Poti opta chiar si pentru alternarea lucratului de pe scaun cu lucratul stand in picioare.

4. Creeaza-ti o rutina si un program de lucru


Rutina se transforma in timp in obiceiuri care te vor ajuta sa iti faci treaba mai bine, fara sa simti ca depui un efort in plus, iar fixarea unui program de lucru te va ajuta sa iti faci treaba la timp. De exemplu, fa-ti un obicei ca in fiecare dimineata sa faci lucrurile intr-o anumita ordine. Treptat, va deveni natural sa te ocupi de sarcinile zilnice exact in aceeasi ordine prestabilita, fara sa te gandesti zilnic cum sa te organizezi.

E adevarat si ca rutina poate afecta creativitatea si, tocmai de aceea, la anumite intervale de timp, poti sa schimbi modul in care ti-ai stabilit programul de lucru.

5. Personalizeaza-ti biroul ca sa iti gasesti mai usor inspiratia


Indiferent ca e vorba de biroul de la locul de munca sau de cel de acasa, asta nu inseamna ca nu poti sa iti personalizezi spatiul astfel incat sa te simti relaxat si sa poti lucra mai cu spor. Inconjoara-te cu lucruri care te inspira, cum ar fi poze din vacanta sau citate motivationale, pe care poti sa le atasezi de un panou de pluta. Foloseste accesorii de birou colorate si nu uita sa adaugi si cateva ghivece cu plante, obiecte decorative sau lumanari parfumate.

Productivitatea si motivatia nu apar din senin, ci e nevoie sa stii cum sa te organizezi astfel incat sa duci mereu lucrurile la bun sfarsit, cu atat mai mult cand e vorba de munca la birou.