Garantie si service


POLITICA DE RETUR


PAPIRUS Market oferă clienților săi serviciul de returnare al produselor conform politicii interne și legislației în vigoare.

Conform Legii nr. 105-XV din 13 martie a. 2003 privind protecția consumatorului, în cadrul contractelor încheiate, consumatorul beneficiază de 14 zile pentru a se retrage (perioada de retragere) din contract fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât costurile suplimentare.

Termenul de 14 zile începe, de regulă, din momentul în care consumatorul intră în posesia fizică a produselor.

Consumatorul va trebui să suporte costul aferent returnării produselor în caz de retragere. Costurile suplimentare reprezintă orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii calităților și funcționării produselor, taxe poștale sau de orice altă natură) care urmează a fi suportate de consumator cu ocazia exercitării dreptului de retragere.

Returul produselor se face în magazinele PAPIRUS Market, în termen de 14 de zile calendaristice de la data procurării/livrării produselor .

Rambursarea sumelor se face nu mai târziu de 5 zile de la data în care suntem informați cu privire la decizia consumatorului.

Restituirea sumelor încasate, în cazul în care clientul nu dorește un alt produs, se va face astfel:

Către persoanele juridice - prin bancă;
Către persoanele fizice:
·       în numerar - pentru sumele plătite în numerar în magazin; retururile mai mici de 500lei se vor efectua în aceeași zi, cele mai mari de 500lei se vor efectua în maxim 3 zile;

·       prin bancă - pentru sumele plătite prin transfer;

·       pe contul de card cu ajutorul caruia s-a efectuat achitarea comenzii pe website-ul www.papirus.md. 

Pot fi returnate produse care:

nu depășesc termenul de 14 de zile de la data primirii;
corespund specificațiilor tehnice menționate în comandă;
nu au fost distinct personalizate la cererea consumatorului;
nu prezintă urme de lovire sau deteriorare;
nu fac parte din categoria produselor care prin natura lor, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu pot fi returnate (de ex. produse de igienă personală, etc.), cu excepția situației în care sunt încă sigilate;
nu prezintă semne vizibile de uzură;
ambalajul și etichetele de identificare ale produselor sunt integre (eticheta există și poate fi citită/scanată);
se returnează la unitatea de ambalare (pachet, rolă, cutie, sac, etc.);
sunt însoțite de accesoriile aparținând produsului.
Nerespectarea condițiilor de mai sus, precum și punerea produsului, prin orice mijloc, într-o stare necorespunzătoare repunerii în vânzare, duce la refuzul returului.

Produsele se returnează în ambalaj original, însoțite de factura fiscală și/sau bonul fiscal, precum și documentația aferentă (fișe tehnice, manual de utilizare, documentația tehnică, certificate de garanție și/sau conformitate).


Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

Articolele Personalizate nu pot fi schimbate sau returnate, în conformitate cu  Anexa nr.2 a Hotărârii Guvernului №1465 din 08.12.2003 (MO248-253/19.12.2003), în redacția Hotărârii Guvernului №1188 din 02.11.2007 (МО175/09.11.2007).

Pentru produsele ridicate de cumpărător direct din magazine, întrucât se poate solicita punerea în funcțiune a acestora, respectiv cumpărătorul are posibilitatea de a verifica produsul în mod direct, nu se aplică condițiile de retur prevăzute în prezenta secțiune.

Consumatorul poate solicita un produs de o calitate și la un preț echivalent cu cele comandate și returnate. PAPIRUS Market suportă cheltuielile de retur, atunci când returul produselor se datorează unor motive imputabile PAPIRUS Market.

Condiții ce stau la baza refuzării returului:
în cazul în care produsul nu este însoțit de bon fiscal.
În caul în care produsul prezintă urme de deteriorare sau folosire.

Pentru alte informații legate de returul produselor aveți posibilitatea transmiterii unei solicitări pe adresa de e-mail office@birolux.md.